Психолошке основе туризма

Циљ предмета је да се студенти прво упознају са фундаменталним питањима психологије туриста, односно са најважнијим потребама и мотивима који их покрећу на путовања, затим са понашањем туриста и њиховим активностима и, најзад, са њиховим очекивањима везаним за одређен спектар догађаја који треба да изазову пријатне доживљаје, од чега зависи степен сатисфакције током путовања и у пост-путној фази.

Студенти се оспособљавају за правилно тумачење важности успешне интерперсоналне комуникације у туристичкој делатности и методама успостављања исте.

Теоријска настава
Увод у психологију туризма. Туристички релевантне потребе. Понашање туриста. Феноменологија туристичког доживљаја. Брига о гостима. Продајне технике. Жалбе гостију. Интервју. Избор особља. Саветодавне вештине. Дисциплински поступак. Руковођење конфликтима. Руковођење састанцима.

1) Чомић Ђ., Психологија туризма, Туристичка штампа, Београд, 1990.
2) Burton J. L., Interpersonal skills for travel and tourism, Longman, 1994.
3) Lesikar R. & Flatley M., Basic Business Communicatio, McGrawHill, Boston, 2002.