Туризам у настави
- Врста и ниво студија: Основне академске
- Наставник:
др Славољуб Јовановић
- Статус предмета: Изборни
- Број ЕСПБ: 5
- Семестар: VII
- Број часова: 2+1
- Развијање осетљивости на проблеме наставе туризма и интересовања за њихово успешно решавање - Развијање знања о различитим улогама које професори бавећи се туризмом имају током наставног процеса
- Развијање способности васпитног деловања током наставног процеса
- Развити компетенције код студената за успешну припрему и извођење часа из наставе туризма.
Стицање компетенција студената: да прецизно дефинишу циљ и исходе самог наставног часа; да изврше адекватан избор садржаја који ће се презентовати ученицима у складу са циљевима и исходима који су дефинисани; да у складу са прецизно дефинисаним циљевима наставног часа изврше избор најадекватнијих наставних метода, облика и средстава рада којима ће се презентовати предвићени географски садржај; да примењују различите наставне методе у наставном процесу; да примењују различите организационе облике рада у наставном процесу; да примењују: текстуална, визуелна и аудиовизуелна наставна средства у наставном процесу
Теоријска настава
Савремени дидактички приступи наспрам традиционалних у настави туризма. Улога и компетенције наставника у школи
Активна настава туризма (одлике, принципи и примена). Специфичности наставе/учења туризма у основној и средњој школи. Циљеви наставе/учења туризма у наставним програмима за основну и средњу школу Примена метода рада у настави туризма. Примена облика рада у настави туризма (фронтални, групни, рад у пару и индивидуални). Примена наставних средстава у у настави туризма (уџбеника, штампаних, визуелних и аудиовизуелних наставних средстава).
Вежбе
Дефинисање циљева наставе туризма. Дефинисање исхода наставе/ туризма у складу са постављеним циљевима.
Избор релевантног наставног садржаја, метода рада, облика рада и наставних средстава у зависности од полазне ситуације постављени циљева и исхода. Наставни садржај о туризму у основној и средњој школи. Употреба компјутера у настави туризма. Задаци за практичан и самосталан наставни и ваннаставни рад ученика. Едукативне радионице у настави туризма
Показатељи активности ученика на часу. Планирање наставног рада: годишње, месечно, тематско, за сваки час
Израда писане припреме часа.
Брофи Џ., (2004): Настава, Педагошко друштво Србије, Београд.
Ewald Terhart (2001): Методе поучавања и учења, Educa, Загреб.
ИвРудић В., (1999): Методика наставе географије, Географски факултет, Београд. Royeders (2003): Интерактивна настава, динамика ефикасниг учења, Институт за педагогију и андрагогију, Филозофског акултета, Београд.
Славољуб Јовановић (2004): Утицај медија на мотивацију ученика у настави географије. Настава и васпитање, Педагошко друштво Србије, вол. LIII, бр.1, Београд, стр. 36-49.
Љиљана Живковић, Славољуб Јовановић и Марко Ивановић (2010): Функционална повезаност дидактичких елемената у настави географије. Гласник СГД-а, св. 90, бр.2, Београд, стр. 347-375.
Повежимо се путем социјалних мрежа
RSS Email Facebook Twitter Calendar