Туризам и међународни привредни токови

Циљ предмета се састоји у:тумачењу међусобних веза и односа између туризма и међународних привредних кретања, сагледавању улоге туризма у међународном промету роба и услуга, и размотрињу кључних економских активности које имају највећи значај за стварање туристичке понуде.

Стицањем знања, студенти се обучавају да схвате важност и место туризма у светској привреди, и сагледају улогу и специфичност кључних активности које чине основу туристичког привређивања. Стечена знања су битан предуслов успешног обављања различитих активности везаних за теорију и праксу развоја туризма.

Економски процеси и њихов кружни ток. 2. Економски, социо-економски и одрживи развој. 3 Савремени трендови у развоју туризма. 4. Туристички систем и туристичко тржиште. 5. Економски ефекти туризма. 6. Структура туризма као привредне делатности 7. Међузависност туризма и привредног развоја 8. Туризам као међугрански сектор привреде. 9. Туризам и међународно пословање. 10. Концепт и модели међународног пословања у сектору услуга. 11. Важност мултинационалних компанија у туризму. 12. Директни, индиректни и мултипликативни ефекти туризма. 13. Глобални утицај туризма на привреду. 14. Сателитски биланс у туризму. 15. Еколошки и енергетски изазови будућег развоја туризма.

Основна:
Добрица Јовичић (2017): Tуризам и међународни привредни токови (скрипта). Географски факултет. Београд.

Додатна:
Cooper, C., & Hall, M. (2008): Contemporary Tourism: An International Approach. Oxford: Butterworth-Heinemann.