Стратегија развоја туризма

Објашњење значаја стратегије, односно неопходност дефинисања циљева и концепције развоја ове активности на локалном, регионалном и националном нивоу. У објашњавању овог предмета биће коришћена савремена искуства као и искуства домаћих експерата са указивањем на добре примере али и одређене слабости код дефинисања стратегија развоја туризма на одређеним функционалним подручјима.

Усвајањем знања студенти стичу компетенције за тумачење и разумевање стратегија развоја туризма одређеног функционалног подручја са еколошког, социјалног и економског становишта, као и са становишта институционалних капацитета. Студенти, такође, постају способни да правилно сагледају последице развоја туризма на одрживи развој одређене територије.

Теоријска настава
Туризам и просторне импликације. Принципи развоја туризма у Европи. Принципи и пропозиције развоја туризма у Србији. Стретегија развоја туризма Републике Србије. Програми развоја туристичких подручја – Мастер планови. Стратегија развоја туризма у просторним плановима. Развој туризма и еколошка димензија. Развој туризма и економска димензија. Развој туризма и социјална димензија. Развој туризма и идентитет простора. Институционални капацитети за управљањем развоја туризма. Имплементација стратешких планова развоја туризма. Маркетинг као подршка имплементацији стратешких планова развоја туризма. Учешће јавности у припреми и доношењу стратешких планова развоја туризма.
Вежбе,
Упознавње са системом просторних и урбанистичких планова. Стратешка димензија развоја туризма у просторним и урбанистичким плановима. Програми развоја туризма – примери из Србије и окружења. Програми развоја туризма – примери из Србије и окружења. Пример одређеног функционалног туристичког подручја у Србији.

1) Европски пројекти - VISION PLANET, ESTIA, Spa-ce.net и др.
2) Подунавље у Србији 1-3, УУС, Београд, 1996-2000
3) Стратегија развоја туризма Србије, Влада РС, 2006