Школска пракса 2

  • Врста и ниво студија: Основне академске
  • Наставник: др Љиљана Живковић
  • Статус предмета: Обавезни
  • Број ЕСПБ: 3
  • Семестар: VIII
  • Број часова: 1+0+10
  • Услов: Уписана четврта година студија

Развити компетенције студената за успешну припрему и извођење часа из наставе географије. То подразумева развити умења да прецизно дефинишу циљ самог наставног часа; да изврше адекватан избор релевантних географских садржаја који ће се презентовати ученицима у складу са циљевима и исходима који су дефинисани у Наставним плановима и програмима. Развијање вештина подучавања о преношења знања да у складу са дефинисаним циљевима наставног часа  изврше избор најадекватнијих наставних метода, облика и средстава рада којима ће се презентовати предвиђени географски садржај. Студенти треба да буду научени да  примењују различите наставне методе у наставном процесу, као и различите организационе облике рада. Оспособити студенте да примењују текстуална, визуелна и аудиовизуелна наставна средства у наставном процесу и  да  користе методичко-дидактичке изворе информација. Такође је неопходно њихово оспособљавање за праћење и процењивање постигнућа ученика на часу.

Исход подразумева оно што се од студента, будућег наставника, очекује да зна, и уме да уради по завршетку школске праксе.

Припрема наставника за наставни час, Структура наставног процеса, Појам наставног часа, Распоред наставних часова, Врсте распореда часова, Израда распореда часова, Трајање часа, Етапе наставног часа,  Артикулација часа, Типологија часова, Обрада нових садржаја, Часови утврђивања градива, Часови понављања и систематизације, Часови проверавања, Комбиновани часови, Оцењивање и вредновање рада у настави географије, Врсте оцењивања у настави, Технике објективног вредновања, Принципи оцењивања, Наставник као фактор оцењивања, Ученик као фактор оцењивања,  Наставни планови и програми  у основној школи, гимназији и средње стручним школама, Поступци активирања ученика на часовима географије (методе, облици, средства рада), Праћење и процењивање постигнућа ученика на часу (примена различитих видова проверавања ученичких постигнућа и оцењивање), Планирање наставног рада (годишње, месечно, тематско, за сваки час), Планирање часа-израда писане припреме часа (сценарија), Анализа писане припреме часа, Присуствовање и посматрање огледних часова наставника географије у школама, Извођење часова различитог типа (обрада, утврђивање, систематизација), Рад актива наставника географије и стручних органа школе, Обавезе у домену школске администрације.

Живковић, Љ., Ђорђевић, И. (2017). Школска пракса I-скрипта. Београд: Универзитет у Београду -  Географски факултет.
Живковић, Љ., Јовановић, С., Рудић, В. (2015). Методика наставе географије. Београд: Српско географско друштво.
Ивић, И., Пешикан, А., Антић, С. (2001). Активно учење. Министарство просвете и спорта Републике Србије, Институт за психологију, Министарство за просвету и науку Црне Горе. Београд.
Пешикан, А., Јанков, Р., Антић, С., Шишовић, Д., Муждека, В. (2005). Како приближити деци природне науке кроз активно учење. Збирка сценарија. Београд: Институт за психологију.
Уџбеници за основну и средњу школу.
Наставни планови и програми географије за основну и средње школе.
Изабрани текстови из часописа Настава и васпитање.