Школска пракса 1
- Врста и ниво студија: Основне академске
- Наставник:
др Љиљана Живковић
- Статус предмета: Обавезни
- Број ЕСПБ: 3
- Семестар: VII
- Број часова: 1+0+10
- Услов: Уписана четврта година студија
Оспособити студенте да у складу са компентенцијама које су стекали током наставног процеса активно учествују у образовно-васпитном раду у школској установи. Тако студенти стичу искуство континуираног непосредног рада са ученицима и унапређују своје компентенције за бављење професијом наставника. Кроз школску праксу студенти треба да се информишу, усавршавају и примењују знања, вештине и активности у школама.
Исход подразумева оно што се од студента, будућег наставника, очекује да зна, и уме да уради по завршетку школске праксе.
Теоријски концепт школске праксе, Циљеви и исходи школске праксе, Садржај школске праксе, Активности студената и наставника на школској пракси, Планирање и припремање наставе, Врсте планирања, Годишње (глобално) планирање наставног рада, Оперативно планирање наставног рада, План наставног часа, Интердисциплинарни тематски начин планирања, План рада географске секције, Наставни план, Појам Наставног плана, Значај и врсте наставних планова, Индивидуални образовни план, Распоред предмета у Наставном плану, Линеарни распоред предмета, Концентрични распоред предмета, Комбиновани распоред предмета, Наставни програм, Појам наставног програма, Распоред садржаја у наставном програму, Избор садржаја у настави географије Структуирање садржаја у настави географије и интердисциплинарни приступ, Поучавање и учење изван школе, Настава усмерена на деловање-интегративно учење, Савремени приступ употребе наставних средстава у наставном процесу, Употреба компјутера у настави географије, Нови аспект комуникације на релацији наставник-ученик и статус ученика у школи, Организација самосталног рада ученика у настави географије, Ваннаставне и ваншколске активности ученика, Упознавање са школском администрацијом.
Живковић, Љ., Ђорђевић, И. (2017). Школска пракса I-скрипта. Београд: Универзитет у Београду - Географски факултет.
Живковић, Љ., Јовановић, С., Рудић, В. (2015). Методика наставе географије. Београд: Српско географско друштво.
Ивић, И., Пешикан, А., Антић, С. (2001). Активно учење. Министарство просвете и спорта Републике Србије, Институт за психологију, Министарство за просвету и науку Црне Горе. Београд.
Пешикан, А., Јанков, Р., Антић, С., Шишовић, Д., Муждека, В. (2005). Како приближити деци природне науке кроз активно учење. Збирка сценарија. Београд: Институт за психологију.
Уџбеници за основну и средњу школу.
Наставни планови и програми географије за основну и средње школе.
Изабрани текстови из часописа Настава и васпитање.
Повежимо се путем социјалних мрежа
RSS Email Facebook Twitter Calendar