Савремени правци развоја теорије и праксе у настави географије
- Врста и ниво студија: Докторске студије
- Наставник:
др Љиљана Живковић
- Статус предмета: Изборни
- Број ЕСПБ: 8
- Семестар: III
- Број часова: 5
Циљ је да се интеграцијом савремених педагошких, методичко-дидактичких и географских садржаја и флексибилним интердисциплинарним приступом у настави омогући студентима разумевање основних теоријских поставки савременог образовања и актуелних проблема у настави географије и њиховог решавања.
Имплементацијом информација које даје овај курс постиже се развој процедура унутар квалитетног вођења наставног процеса. Стручњаци овог профила су компетентни да ради на интердисциплинарним пројектима у мултидисципнираним тимовима, који идентификују и решавају проблеме образовања, поседују професионалну и етичку одговорност, ефикасно комуницирају, примењују савремену методологију и наставну технологију у свом раду.
(I) Потреба перманентног образовања наставника; (II) Друштвени услови формирања хармонијске личности; (III) Критичко мишљење; (IV) Вредновање активности наставе; (V) Развој способности логичког мишљења у настави географије; (VI) Комуникацијске вештине; (VII) Вештине рада у тиму; (VIII) Вештине решавања сукоба; (IX) Свест о етичности позива наставника; (X) Повезивање теоријских сазнања из свих релевантних курсева у наставној пракси; (XI) Формирање представа, појмова и законитости у настави географије; (XII) Употреба информацијско-комуникацијске технологије; (XIII) Самостално уочавање и истраживање проблема у настави географије; (XIV) Специфичности наставе географије; (XV) Методичке посебности наставе географије.
T. Fisher (2008). Developing as a Teacher of Geography, Nottingham, University Cambridge, Cris Kington.
Mohan, Audrey M. (2009). Teacher Efficacy in Geography: a mixed methods study of formal and informal teacher education theses and dissertations – Geography. Paper 20. [ecommons.thstate.edu/geogtad/20]
V. Cook (2010). Exploring Students Personal Experiences of Geography Fieldwork. Journal Teaching Geography, 35 (2), 55-57.
Банђур, В. и Поткоњак, Н. (2006). Истраживачки рад у школи – акциона истраживања. Београд: Школска књига.
Повежимо се путем социјалних мрежа
RSS Email Facebook Twitter Calendar