Планирање и уређење туристичких подручја

Објашњење улоге планова (просторних, урбанистичких, мастер) на основу којих се врши уређење туристичких подручја, као и улоге програма и програмирања уређења туристичких подручја које претходи улагањима у реализацију туристичких пројеката. Сагледевање утицаја планираних активности на економску, еколошку и социјалну димензију развоја.

Студенти стичу компетенције за разумевање и правилно тумачење планова који се примењују приликом уређења туристичких подручја, али и за сагледавање специфичности сваког простора према којима се дефинише стратегија туристичког развоја.

Теоријска настава
Појам физичког уређења туристичког места или подручја. Елементи идентитета туристиког места и подручја. Социјални и економски елементи уређења туристичког места или подручја. Врсте просторних и урбанистички планова. Мастер планови (Програми развоја туризма). Генерални план бањских места. Регулациони план насеља са туристичким особинама. Релације и односи различитих врста планова који се баве планирањем туризма. Културни оквир за уређење туристички места. Идентитет територије – бренд. Управљање уређењем туристичких места. Програмирање уређења туристичких места. Економска и физичка димензија планирања туристичких подручја – однос према заштити животне средине. Мере и инстументи за спровођење планских решења за туристичких места. Кооперација приватног и јавног сектора код уређења туристичких места
Вежбе,
Систем просторних и урбанистичких планова – примери. Мастер планови (Програми развоја туризма) – примери. Законски основ планирања туризма. Конкретни примери израде планских докумената за поједина туристичка места

1) Стратегија развоја туризма Србије, Влада РС, 2006
2) Просторни план уређења морског добра у Црној Гори, ЦЕП, 1998.
3) Марић, И, Пуцар, М.: Конкретни пројекти уређења туристичких места