Osnove ekološkog obrazovanja
- Vrsta i nivo studija: Osnovne akademske
- Nastavnik:
dr Slavoljub Jovanović
- Status predmeta: Izborni
- Broj ESPB: 5
- Broj časova: 2+2
- Sprecifikacija predmeta: Preuzmite predmetnu specifikaciju
Upoznati studente sa osnovnim principima, koncepcijom, kao i ciljevima i zadacima ekološkog obrazovanja i vaspitanja; Razviti kod studenata znanje o osnovnim determinantama ekološke svesti, kao i o njihovom međuzavisnom odnosu; Razviti kod studenata sposobnost da uoče uticaj različitih faktora na razvoj ekološke svesti i proekoloških navika; Razviti kod studenata znanje o oblicima uticaja formalnih i neformalnih vidova obrazovanja na razvoj ekološke svesti mladih; Razviti kod studenata kompetencije da na adekvatan način prenose ekološka znanja tokom nastavnog procesa i da vaspitno deluju na učenike radi formiranja proekoloških navika, kao i ekološke svesti učenika.
Formiranje znanja o najnovijim naučnim istraživanjima u oblasti ekološkog obrazovanja
Teorijska nastava: Ekološko obrazovanje i vaspitanje; Međunarodne aktivnosti i programi u vezi sa ekološkim obrazovanjem i vaspitanjem; Ciljevi i zadaci ekološkog obrazovanja i vaspitanja; Ekološka svest; Determinante ekološke svesti i njihova međuzavisnost; Proekološko ponašanje; Prediktori proekološkog ponašanja; Antropocentrična naspram ekocentrične vrednosne orijentacije i uloga empatije u formiranju ekološkog ponašanja; Činioci razvoja ekološke svesti; Formalno ekološko obrazovanje i vaspitanje u Srbiji; Zaštita životne sredine u sistemu neformalnog obrazovanja; Ekološko obrazovanje - praksa i iskustvo u međunarodnim okvirima; Metodički aspekti ekološkog obrazovanja i vaspitanja.
Praktična nastava: Lične norme, vrednosna orijentacija, empatija, stav o ekološkoj odgovornosti, uverenost u mogućnosti rešavanja ekoloških problema i spremnost za ekološkim delovanjem, kao prediktori proekološkog ponašanja. Nevladine organizacije i ekološko obrazovanje. Mediji i ekološko obrazovanje. Porodica i ekološko obrazovanje. Škola i ekološko obrazovanje. Uloga ekoloških akcija u razvoju ekološke svesti i proekološkog ponašanja mladih. Ekološki sadržaji u nastavnim programima za osnovnu i srednju školu. Specifičnosti interdisciplinarnog pristupa nastavi/učenju zaštite životne sredine u osnovnoj i srednjoj školi. Univerzitetsko ekološko obrazovanje. Nastavnik kao model, stručnjak i metodičar. Primena nastavnih metoda, oblika rada i nastavnih sredstava prilikom izučavanja sadržaja o zaštiti životne sredine.
Andevski M., (1997): Uvod u ekološko obrazovanje, Univerzitet u Novom Sadu, Novi Sad.; Angelus J., (2003). Društveno partnerstvo kao ključni element promena u obrazovanju o životnoj sredini. Zbornik nacionalnog savetovanja "Obrazovanje o životnoj sredini u reformisanoj školi i društvu", Ekolibri, Beograd; Grupa autora (1995): Zeleni putokazi, Priručnik za ekološko obrazovanje vaspitača i učitelja, Dečja ustanova ″Vračar″, Beograd; Živković R., (2003). Obrazovanje o životnoj sredini i reforma obrazovanja, Zbornik nacionalnog savetovanja "Obrazovanje o životnoj sredini u reformisanoj školi i društvu", Ekolibri, Beograd; Jeronen E., Kaikkonen M. (2007): Thoughts of children and adults about the environment and environmental education, international research In geographical and environmental education, Vol 11, No 4.
Povežimo se putem socijalnih mreža
RSS Email Facebook Twitter Calendar