Основе еколошког образовања
- Врста и ниво студија: Основне академске
- Наставник:
др Славољуб Јовановић
- Статус предмета: Изборни
- Број ЕСПБ: 5
- Број часова: 2+2
- Спрецификација предмета: Преузмите предметну спецификацију
Упознати студенте са основним принципима, концепцијом, као и циљевима и задацима еколошког образовања и васпитања; Развити код студената знање о основним детерминантама еколошке свести, као и о њиховом међузависном односу; Развити код студената способност да уоче утицај различитих фактора на развој еколошке свести и проеколошких навика; Развити код студената знање о облицима утицаја формалних и неформалних видова образовања на развој еколошке свести младих; Развити код студената компетенције да на адекватан начин преносе еколошка знања током наставног процеса и да васпитно делују на ученике ради формирања проеколошких навика, као и еколошке свести ученика.
Формирање знања о најновијим научним истраживањима у области еколошког образовања
Теоријска настава: Еколошко образовање и васпитање; Међународне активности и програми у вези са еколошким образовањем и васпитањем; Циљеви и задаци еколошког образовања и васпитања; Еколошка свест; Детерминанте еколошке свести и њихова међузависност; Проеколошко понашање; Предиктори проеколошког понашања; Антропоцентрична наспрам екоцентричне вредносне оријентације и улога емпатије у формирању еколошког понашања; Чиниоци развоја еколошке свести; Формално еколошко образовање и васпитање у Србији; Заштита животне средине у систему неформалног образовања; Еколошко образовање - пракса и искуство у међународним оквирима; Методички аспекти еколошког образовања и васпитања.
Практична настава: Личне норме, вредносна оријентација, емпатија, став о еколошкој одговорности, увереност у могућности решавања еколошких проблема и спремност за еколошким деловањем, као предиктори проеколошког понашања. Невладине организације и еколошко образовање. Медији и еколошко образовање. Породица и еколошко образовање. Школа и еколошко образовање. Улога еколошких акција у развоју еколошке свести и проеколошког понашања младих. Еколошки садржаји у наставним програмима за основну и средњу школу. Специфичности интердисциплинарног приступа настави/учењу заштите животне средине у основној и средњој школи. Универзитетско еколошко образовање. Наставник као модел, стручњак и методичар. Примена наставних метода, облика рада и наставних средстава приликом изучавања садржаја о заштити животне средине.
Андевски М., (1997): Увод у еколошко образовање, Универзитет у Новом Саду, Нови Сад.; Ангелус Ј., (2003). Друштвено партнерство као кључни елемент промена у образовању о животној средини. Зборник националног саветовања "Образовање о животној средини у реформисаној школи и друштву", Еколибри, Београд; Група аутора (1995): Зелени путокази, Приручник за еколошко образовање васпитача и учитеља, Дечја установа ″Врачар″, Београд; Живковић Р., (2003). Образовање о животној средини и реформа образовања, Зборник националног саветовања "Образовање о животној средини у реформисаној школи и друштву", Еколибри, Београд; Јeronen E., Kaikkonen M. (2007): Thoughts of children and adults about the environment and environmental education, international research In geographical and environmental education, Vol 11, No 4.
Повежимо се путем социјалних мрежа
RSS Email Facebook Twitter Calendar