Osnove ekološkog obrazovanja

Upoznati studente sa osnovnim principima, koncepcijom, kao i ciljevima i zadacima ekološkog obrazovanja i vaspitanja; Razviti kod studenata znanje o osnovnim determinantama ekološke svesti, kao i o njihovom međuzavisnom odnosu; Razviti kod studenata sposobnost da uoče uticaj različitih faktora na razvoj ekološke svesti i proekoloških navika; Razviti kod studenata znanje o oblicima uticaja formalnih i neformalnih vidova obrazovanja na razvoj ekološke svesti mladih; Razviti kod studenata kompetencije da na adekvatan način prenose ekološka znanja tokom nastavnog procesa i da vaspitno deluju na učenike radi formiranja proekoloških navika, kao i ekološke svesti učenika.

Formiranje znanja o najnovijim naučnim istraživanjima u oblasti ekološkog obrazovanja

Teorijska nastava: Ekološko obrazovanje i vaspitanje; Međunarodne aktivnosti i programi u vezi sa ekološkim obrazovanjem i vaspitanjem; Ciljevi i zadaci ekološkog obrazovanja i vaspitanja; Ekološka svest; Determinante ekološke svesti i njihova međuzavisnost; Proekološko ponašanje; Prediktori proekološkog ponašanja; Antropocentrična naspram ekocentrične vrednosne orijentacije i uloga empatije u formiranju ekološkog ponašanja; Činioci razvoja ekološke svesti; Formalno ekološko obrazovanje i vaspitanje u Srbiji; Zaštita životne sredine u sistemu neformalnog obrazovanja; Ekološko obrazovanje - praksa i iskustvo u međunarodnim okvirima; Metodički aspekti ekološkog obrazovanja i vaspitanja.
Praktična nastava: Lične norme, vrednosna orijentacija, empatija, stav o ekološkoj odgovornosti, uverenost u mogućnosti rešavanja ekoloških problema i spremnost za ekološkim delovanjem, kao prediktori proekološkog ponašanja. Nevladine organizacije i ekološko obrazovanje. Mediji i ekološko obrazovanje. Porodica i ekološko obrazovanje. Škola i ekološko obrazovanje. Uloga ekoloških akcija u razvoju ekološke svesti i proekološkog ponašanja mladih. Ekološki sadržaji u nastavnim programima za osnovnu i srednju školu. Specifičnosti interdisciplinarnog pristupa nastavi/učenju zaštite životne sredine u osnovnoj i srednjoj školi. Univerzitetsko ekološko obrazovanje. Nastavnik kao model, stručnjak i metodičar. Primena nastavnih metoda, oblika rada i nastavnih sredstava prilikom izučavanja sadržaja o zaštiti životne sredine.

Andevski M., (1997): Uvod u ekološko obrazovanje, Univerzitet u Novom Sadu, Novi Sad.; Angelus J., (2003). Društveno partnerstvo kao ključni element promena u obrazovanju o životnoj sredini. Zbornik nacionalnog savetovanja "Obrazovanje o životnoj sredini u reformisanoj školi i društvu", Ekolibri, Beograd; Grupa autora (1995): Zeleni putokazi, Priručnik za ekološko obrazovanje vaspitača i učitelja, Dečja ustanova ″Vračar″, Beograd; Živković R., (2003). Obrazovanje o životnoj sredini i reforma obrazovanja, Zbornik nacionalnog savetovanja "Obrazovanje o životnoj sredini u reformisanoj školi i društvu", Ekolibri, Beograd; Jeronen E., Kaikkonen M. (2007): Thoughts of children and adults about the environment and environmental education, international research In geographical and environmental education, Vol 11, No 4.