Методика наставе животне средине
- Врста и ниво студија: Основне академске
- Наставник:
др Славољуб Јовановић
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 4
- Број часова: 2+1+1
- Спрецификација предмета: Преузмите предметну спецификацију
Развијање осетљивости за проблеме наставне праксе и компетенције за њихово успешно решавање Формирање знања о савременим концептима поучавања и учења у наставном и ваннаставном процесу; Развијање способности примене системског приступа приликом планирања наставног рада Развијање знања о различитим улогама које професори бавећи се заштитом животне средине имају током наставног процеса; Оспособљавање студената да изврше адекватан избор садржаја помоћу кога ће на најефикаснији начин код ученика формирати еколошке навике, ставове и систем еколошких знања; Оспособљавање студената да у складу са дефинисаним циљевима и исходима наставног часа изврше адекватан избор наставних метода, облика и средстава рада; Оспособљавање студената да на ефикасан начин примене различите наставне методе, облике и средства рада (текстуална, визуелна и аудиовизуелна) у наставном процесу; Упознавање студената са резултатима научних истраживања спроведених у настави заштите животне средине
Оспособљеност студената за извођење наставе на предметима везаним за област животне средине у основим и средњим школама
Теоријска настава: Предмет, циљ и задаци проучавања методике наставе животне средине; Специфичности наставе/учења заштите животне средине у основној, средњој школи и на универзитеу; Стандарди, циљеви и исходи наставе/учења заштите животне средине; Садржаји о заштити животне средине у наставним плановима и програмима; Улога и компетенције наставника који се баве образовањем и васпитањем за заштиту животне средине; Међузависност активности наставника и активности ученика на часу; Методе рада у настави заштите животне средине; Проблемски приступ изучавању животне средине; Облици рада у настави заштите животне средине; Образовна технологија у настави заштите животне средине; Уџбеник - примена у настави и критеријуми за вредновање квалитета уџбеника; Ваннаставне и ваншколске еколошке активности ученика; Праћење и процењивање ученичких постигнућа
Практична настава: Одлике активне наставе заштите животне средине; Улога и компетенције наставника у активној настави заштите животне средине; Нови аспект комуникације на релацији наставник-ученик и статус ученика у школи; Стандарди еколошког знања; Дефинисање циљева и исхода наставе/учења заштите животне средине; Принципи избора садржаја са аспекта развоја еколошких знања; Примена облика рада у настави заштите животне средине; Примена наставних средстава у настави заштите животне средине; Едукативне радионице у изучавању животне средине; Задаци за самосталан и практичан рад ученика; Планирање садржаја, метода, облика рада и наставних средстава на основу предходно дефинисаних циљева и исхода часа; Израда и анализа писане припреме часа.
Андевски М., (1997): Еколошка педагогија као перспектива будућности, Филозофски факултет у Новом саду, Катедра за педагогију, Зборник, св.12, Нови Сад. Андевски М., (1998): Школа и развој еколошке свести, Педагошка стварност, Новци Сад. Брофи Џ., (2004): Настава, Педагошко друштво Србије, Београд.; Ewald Terhart (2001): Методе поучавања и учења, Едука, Загреб; Ивић И., Пешикан А., Антић С., (2001): Активно учење, Министарство просвете и спорта Р Србије, Институт за психологију, Министарство за просвету и науку Црне Горе, Београд.; Матановић В. (1999): Еколошка секција у основној школи, Министарство заштите животне средине Р. Србије, Београд.
Повежимо се путем социјалних мрежа
RSS Email Facebook Twitter Calendar