Metodika nastave geografije 2
- Vrsta i nivo studija: Osnovne akademske
- Nastavnik:
dr Ljiljana Živković
- Status predmeta: Obavezan
- Broj ESPB: 3
- Semestar: VIII
- Broj časova: 2+2
- Uslov: Upisana četvrta godina studija
Upoznati studente sa objektima rada i nastavnim sredstvima. Razviti kod studenata sposobnost realizovanja različitih vrsta nastave, kao i oblika, metoda i vrednovanja rada u nastavi geografije. Razviti umenja i veštine planiranja i pripremanja nastave, organizovanja terenskog rada i geografskih ekskurzija.
Kompetentnost studenata, budućih nastavnika, se zasniva na primeni stečenih znanja, umenja i veština koja podrazumevaju iskustveno učenje kroz kritičku analizu teorije i prakse.
Objekti rada i nastavna sredstva, Objekti rada u nastavi geografije, Sredstva rada u nastavi geografije, Računar u nastavi geografije, Uloga udžbenika u nastavi geografije, Vrste nastave, Problemska nastava, programirana nastava, Individualizovana nastava, Individualno planirana nastava, Individualizovana nastava primenom računarskih obrazovnih programa, Dopunska i dodatna nastava, Timska nastava, Oblici rada u nastavi geografije. Definisanje oblika rada, Frontalni oblik rada, Grupni oblik rada, Rad u paru, Individualni oblik rada, Masovni nastavni oblik, Metodička korelacija nastavnih oblika, Metode rada u nastavi geografije. Pojam i klasifikacija nastavnih metoda. Metoda usmenog izlaganja. Dijaloška metoda. Metoda diskusije. Tekstualne metode. Ilustrativno-demonstrativne metode, Multimedija u nastavi geografije, Laboratorijsko-eksperimentalne metode. Korelacija nastavnih metoda, Geografske eskurzije, Pojam geografske ekskurzije, Obrazovnovaspitni zadaci ekskurzija, Planiranje i pripremanje geografskih ekskurzija, Izvođenje geografske ekskurzije,Završetak ekskurzije, Prednosti i nedostaci učeničkih ekskurzija, Terenski rad u nastavi geografije, Organizacija terenskog rada,Samostalni rad učenika, Domaći zadaci u nastavi geografije, Ocenjivanje i vrednovanje rada u nastavi geografije, Vrste ocenjivanja u nastavi, Nastavnik kao faktor ocenjivanja, Učenik kao faktor ocenjivanja, Principi ocenjivanja, Planiranje i pripremanje nastavnog rada, Značaj planiranja i pripremanja za nastavni rad, Globalno planiranje nastavnog rada, Interdisciplinarni tematski način planiranja, Priprema nastavnika za nastavni čas.
Banđur, V. Potkonjak, N. (2006). Istraživački rad u školi. Beograd: Školska knjiga.
Bruner, S. J. (1968). Processes of cognitive growth: infancy. Clark University Press.
Buttimer, A. (1983). The Practice of Geography. London.
Gojkov, G. (2003). Dokimologija. Vršac: Viša škola za obrazovanje vaspitača.
Golov, V.P. (1987). Sredstva obučeniя geografii i usloviя ih эffektivnogo ispolьzovaniя. Moskva: Prosveщenie.
Živković, Lj., Jovanović, S., Rudić, V. (2015). Metodika nastave geografije. Beograd: Srpsko geografsko društvo.
Živković, Lj., Živković, N., Jovanović, S. (2007). Uloga nastavnika geografije u formiranju ekološke svesti učenika u osnovnoj školi. Zbornik radova „Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine“. Palić, APPS, Geografski fakultet Univerziteta u Beogradu.
Živković, Lj., Jovanović, S. (2009). Problemi zaštite životne sredine u sistemu formalnog obrazovanja. Zbornik radova „Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine“, Palić.
Živković, Lj., Jovanović, S., Asentić, Ž. (2010). Teorijski aspekt programirane nastave geografije. Zbornik radova Geografskog fakulteta, sv. LVIII, Beograd.
Živković, Lj. (2007). Zastupljenost ekoloških sadržaja u udžbenicima geografije za osnovnu školu. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
Živković, D. (2007). Grafikacija-komunikacioni kanal kartografije. Zbornik radova, knj. 3, Prvi kongres srpskih geografa. Beograd.
Živković, D., Jovanović, J. (2005). Funkcionalna boja u kartografskom modelovanju. Zbornik radova geografskog fakulteta, sv. LIII. Beograd.
Živković, Lj., Jovanović, S. (2006). Realizacija oblika i metoda rada upotrebom kompjutera u nastavi geografije. Zbornik radova Geografskog fakulteta, sv. LIV. Beograd.
Živković, Lj., Jovanović, S., Janić-Siridžanski, M. (2005). Teorijski okvir procesa samostalnog sticanja znanja u nastavi geografije u osnovnoj školi. Zbornik radova Geografskog fakulteta, sv. LIII. Beograd.
Jovanović, S., Živković, Lj., Miljković, O., Anđelković, S., Živković, N. (2011). Interdependance of the predictors of environmentally responsible behaviour. Journal of Environmental Protection and Ecology, vol. 12, book 4A, Sofia, Bulgaria.
Jovanović, S. Živković, Lj. Janić-Siridžanski M. (2006). Cooperative teaching geography, Global changes and regional challenges, Organize International Scientific Conference, Sofia, Bulgaria.
Mandić, D. (2003). Didaktičko – informatičke inovacije u obrazovanju. Beograd: Mediagraf
Povežimo se putem socijalnih mreža
RSS Email Facebook Twitter Calendar