Методика наставе географије 2
- Врста и ниво студија: Основне академске
- Наставник:
др Љиљана Живковић
- Статус предмета: Обавезан
- Број ЕСПБ: 3
- Семестар: VIII
- Број часова: 2+2
- Услов: Уписана четврта година студија
Упознати студенте са објектима рада и наставним средствима. Развити код студената способност реализовања различитих врста наставе, као и облика, метода и вредновања рада у настави географије. Развити умења и вештине планирања и припремања наставе, организовања теренског рада и географских екскурзија.
Компетентност студената, будућих наставника, се заснива на примени стечених знања, умења и вештина која подразумевају искуствено учење кроз критичку анализу теорије и праксе.
Објекти рада и наставна средства, Објекти рада у настави географије, Средства рада у настави географије, Рачунар у настави географије, Улога уџбеника у настави географије, Врсте наставе, Проблемска настава, програмирана настава, Индивидуализована настава, Индивидуално планирана настава, Индивидуализована настава применом рачунарских образовних програма, Допунска и додатна настава, Тимска настава, Облици рада у настави географије. Дефинисање облика рада, Фронтални облик рада, Групни облик рада, Рад у пару, Индивидуални облик рада, Масовни наставни облик, Методичка корелација наставних облика, Методе рада у настави географије. Појам и класификација наставних метода. Метода усменог излагања. Дијалошка метода. Метода дискусије. Текстуалне методе. Илустративно-демонстративне методе, Мултимедија у настави географије, Лабораторијско-експерименталнe методе. Корелација наставних метода, Географске ескурзије, Појам географске екскурзије, Образовноваспитни задаци екскурзија, Планирање и припремање географских екскурзија, Извођење географске екскурзије,Завршетак екскурзије, Предности и недостаци ученичких екскурзија, Теренски рад у настави географије, Организација теренског рада,Самостални рад ученика, Домаћи задаци у настави географије, Оцењивање и вредновање рада у настави географије, Врсте оцењивања у настави, Наставник као фактор оцењивања, Ученик као фактор оцењивања, Принципи оцењивања, Планирање и припремање наставног рада, Значај планирања и припремања за наставни рад, Глобално планирање наставног рада, Интердисциплинарни тематски начин планирања, Припрема наставника за наставни час.
Банђур, В. Поткоњак, Н. (2006). Истраживачки рад у школи. Београд: Школска књига.
Bruner, S. J. (1968). Processes of cognitive growth: infancy. Clark University Press.
Buttimer, A. (1983). The Practice of Geography. London.
Гојков, Г. (2003). Докимологија. Вршац: Виша школа за образовање васпитача.
Голов, В.П. (1987). Средства обучения географии и условия их эффективного использования. Москва: Просвещение.
Живковић, Љ., Јовановић, С., Рудић, В. (2015). Методика наставе географије. Београд: Српско географско друштво.
Живковић, Љ., Живковић, Н., Јовановић, С. (2007). Улога наставника географије у формирању еколошке свести ученика у основној школи. Зборник радова „Планска и нормативна заштита простора и животне средине“. Палић, АППС, Географски факултет Универзитета у Београду.
Живковић, Љ., Јовановић, С. (2009). Проблеми заштите животне средине у систему формалног образовања. Зборник радова „Планска и нормативна заштита простора и животне средине“, Палић.
Живковић, Љ., Јовановић, С., Асентић, Ж. (2010). Теоријски аспект програмиране наставе географије. Зборник радова Географског факултета, св. LVIII, Београд.
Живковић, Љ. (2007). Заступљеност еколошких садржаја у уџбеницима географије за основну школу. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Живковић, Д. (2007). Графикација-комуникациони канал картографије. Зборник радова, књ. 3, Први конгрес српских географа. Београд.
Живковић, Д., Јовановић, Ј. (2005). Функционална боја у картографском моделовању. Зборник радова географског факултета, св. LIII. Београд.
Живковић, Љ., Јовановић, С. (2006). Реализација облика и метода рада употребом компјутера у настави географије. Зборник радова Географског факултета, св. LIV. Београд.
Живковић, Љ., Јовановић, С., Јанић-Сириџански, М. (2005). Теоријски оквир процеса самосталног стицања знања у настави географије у основној школи. Зборник радова Географског факултета, св. LIII. Београд.
Jovanović, S., Živković, Lj., Miljković, O., Anđelković, S., Živković, N. (2011). Interdependance of the predictors of environmentally responsible behaviour. Journal of Environmental Protection and Ecology, vol. 12, book 4A, Sofia, Bulgaria.
Jovanović, S. Živković, Lj. Janić-Siridžanski M. (2006). Cooperative teaching geography, Global changes and regional challenges, Organize International Scientific Conference, Sofia, Bulgaria.
Мандић, Д. (2003). Дидактичко – информатичке иновације у образовању. Београд: Медиаграф
Повежимо се путем социјалних мрежа
RSS Email Facebook Twitter Calendar