Међународна привреда и туризам

Циљ предмета је да се објасне међусобне везе и односи између туристичких ресурса и формирања туристичког производа у регионалном и глобалном аспекту.

Стицањем знања студенти се оспособљавају за проналажење најадекватнијих решења за коришћење туристичких ресурса и њихово претварање у конкретан туристички производ.

Теоријска настава
Увод у историјски и географски развој туризма у свету. Економске функције туризма. Фактори туристичке понуде и потражње. Регионални преглед територијалног размештаја хотелијерства у свету. Еволутивни развој туристичког тржишта. Туристичка понуда – тенденције и прогнозе. Врсте економских организација и предузећа у туризму, хотелијерству и угоститељству. Утврђивање држава и региона који се брзо туристички развијају у свету. Основне тенденције на међународном туристичком тржишту.
Вежбе,
Стандарди одрживог туризма у глобалној економији. Критеријуми и показатељи степена развијености туризма. Картографско представљање и презентација регионалног развоја туризма. Израда модела и сценарија развоја туристичког производа.

1) William F. T.: Global Tourism, Elsevier, Amsterdam, 2005.
2) Грчић М.: Економско-географске основе туризма, ПМФ, Скрипта за студенте туризмологије, Бања Лука, 2001.
3) Шећибовић Р. и други: Увод у географију туризма са основама просторног планирања, Центар за издавачку делатност Економског факултета у Београду, Београд, 2005.