Иновације у настави географије

Формирати код студената педагошко методичке вештине у раду са ученицима (вештине подучавања и преношења знања).
Оспособити студенте да врше адекватан избор дидактичко-методичких решења у изучавању географских садржаја. То подразумева да студенти примењују: различите наставне методе у наставном процесу: методе усмерене на наставника (методе предавања, илустрације, демонстрације...), методе усмерене на ученика (кооперативно учење, учење путем решавања проблема, интерактивно учење), методе усмерене на курикулум (структуирање садржаја и интердисциплинарне везе), иновативне облике рада у наставном процесу, иновативна наставна средства у наставном процесу, како би се постигла максимална мисаона и практична активност ученика на часу. мултимедије као извор информација и наставно средство у настави географије.

Оспособити студенте-географе приликом избора додатних садржаја везаних за анализу наставних јединица у школи и
развити педагошко-методичке вештине у раду са ученицима

Теоријска настава
Избор садржаја у настави географије. Употреба визуелних и аудиовизуелних средства у настави географије Употреба ко-мпјутера у настави географије. Улога савремених уџбеника у настави географије. Програмирана настава географије. Инова-тивни облици рада у настави географије. Примена иновативних методе рада у настави географије (методе: предавања, илус-трације, демонстрације, кооперативно учење, учење путем решавања проблема и интерактивно учење). Структуирање садржаја у настави географије и интердисциплинарни приступ. Поучавање и учење изван школе. Настава усмерена на деловање-интегративно учење. Лабораторијско-експерименталне методе у настави географије. Процес самосталног стицања знања у настави географије. Припрема наставника за наставни час. Перманентно стручно усавршавање наставника геогр-афије. Наставни програми географије.
Вежбе
Активна настава географије. Кооперативно учење. Учење путем решавања проблема. Интерактивно учење. Савремени при-ступ употребе наставних средстава у наставном процесу. Употреба компјутера у настави географије. Улога домаћих зада-така у настави географије. Нови аспект комуникације на релацији наставник-ученик и статус ученика у школи. Органи-зација самосталног рада ученика у настави географије. Ваннаставне и ваншколске активности ученика. Методичка припр-ема за извођење часа из наставе географије. Принципи анализе тока часа и изведене наставе. Хоспитовање студената у шко-лама. Упознавање са школском администрацијом.

Рудић В., (1999): Методика наставе географије, Географски факултет, Београд
Ђорђевић Ј. (1986): Иновације у настави, Институт за педагошка истраживања, Просвета, Београд.
Обрадовић Љ. (1993): Примена иновација у настави географије у основним и средњим школама, Зборник радова бр. 42, Географски факултет, Београд.
Живковић Љ, Перишић З. (1997): Фактори модерне организације наставе географије у основној школи, Теоријско-методолошки проблеми наставе географије, Институт за географију филозофског факултета Универзитета Црне Горе географског факултета Универзитета у Београду, Никшић-Београд,
Јовановић С., Живковић Љ.. (2005): Употреба медија у модернизацији наставе географије у Србији. Србија и савремени процеси у Европи и свету, Научни симпозијум-Тара, Географски факултет, Београд.