др Слађана Д. Анђелковић
  • Контакт телефон: +381602244556
  • Е-маил адреса: sladjana.andjelkovic@gef.bg.ac.rs
  • Консултације: http://stari.gef.bg.ac.rs/wp-content/uploads/Konsultacije-jesenji-2021-22.pdf

др Слађана Д. Анђелковић

Избор у звање редовног професора: (2018.)  Универзитет у Београду, Географски факултет –  ужа научна област Педагогија. Избор у звање ванредног професора: (2013.) Универзитет у Београду, Географски факултет – ужа научна област Педагогија. Избор у звање доцента: (2008.)  Универзитет у Београду, Географски факултет – ужа научна област Педагогија. Истраживач на пројекту „Модели процењивања и стратегија унапређивања квалитета образовања у Србији“ (179060), који финансира Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије. Аутор две научне монографије,  коаутор две хрестоматије, два практикума за студенте и преко 90 научних радова публикованих у престижним међународним и националним часописима и зборницима. Област истраживања: Васпитање и образовање за одрживи развој, образовни туризам, савремени проблеми образовања наставника, учење и поучавање ван учионице. Члан комисије Министарства просвете за реформу иницијалног образовања наставника (2019-2020). Активно учествује у развоју курикулума образовања наставника на наставничким факултетима: (Географија, Хемија, Физика и Математика), кроз креирање курсева из групе педагошких предмета. Рецензент  више научних монографија, рецензент у два међународна часописа, члан једног међународног уређивачког  одбора часописа, члан научно-програмских скупова у земљи и иностранству. Стручни сарадник  и рецензент  уџбеника и приручника за наставнике. Аутор и водитељ четири програма стручног усавршавања запослених у образовању од стране ЗУОВ-а, (на тему васпитања и образовања за одрживи развој и савремене наставне стратегије) 2018-2021.

 

Радови

  1. Anđelković, S. (2018). Vaspitanje i obrazovanje za održivi razvoj: učenje i poučavanje van učionice. [Education for sustainable development: learning and teaching outside the classroom] Beograd: Geografski fakultet, Univerzitet u Beogradu. ISBN 978-86-6283-057-9;  COBISS.SR-ID 262838284
  2. Anđelković,S., Stanisavljević Petrović, Z. (2013). Škola i neformalni obrazovni konteksti, Beograd: Univerzitet u Beogradu, Geografski fakultet. ISBN 978-86-6283-007-4, COBISS.SR-ID 198861580
  3. Anđelković, S., Dedjanski, V., Pejić, B. (2018). Pedagogical benefits of fieldwork of the students at the Faculty of Geography in the light of the Bologna Process. Journal of Geography in Higer Education. Vol. 42(1), 110-125.ISSN: 14661845  https://doi.org/10.1080/03098265.2017.1379058;
  4. Anđelković, S (2016). Osnovnoškolska nastava jestastvenice u Srbiji: od 1844. godine do kraja 19. veka. Zbornik Matice srpske za društvene nauke, god. LXVII, br. 157–158 (3/2016),  561-575; ISSN 0352-5732; UDC373.3/.4:37(497.11)”18” https://doi.org/10.2298/ZMSDN1658561A
  5. Anđelković, S. Stanisavljević Petrović, Z (2013). Učenje i poučavanje van učionice – Ambijentalna nastava, Nastava i vaspitanje, 1,LXII, 39-52, UDK 37; ISSn 0547-3330 UDK za rad – 371.39:37.026; 371.3::379.831
  6. Anđelković, S., Vračar, M. (2018). Preservation of National Culture and Tradition in Schools in Serbia: Current State and Prospects for Development, in: M. Lončar-Vujnović (ur.)  Science Beyond Boundaries 3 – Thematic Collecction of Papers of International Significance, (139-154). Kosovska Mitrovica: University of Priština, Faculty of Philosophy. UDK 37.03-057.874  37.014.5 ISBN 078-86-6349-105-2
  7. С. Анђелковић,  (2015). Амбијентална настава у функцији васпитања и образовања за одрживи развој, у: С. Станковић, Д. Филиповић, С. Ђурђић (ур.): Достигнућа, актуелности и изазови географске науке и праксе – Зборник радова са 4. Српског конгреса географа са међународним учешћем, (137-143). Београд: Географски факултет, Универзитет у Београду, ISBN: 978-86-6283-033-3

Ангажовање у настави

Педагогија са дидактиком
Комуникација у настави и школска клима

Чланство у иностраним и домаћим асоцијацијама

Члан међународних и националних организација из области Педагогије и образовања. Члан Катедре за методику и дидактику наставе Географског факултета, члан Института за географију и Већа докторских студија Географског факултета.