dr Slađana D. Anđelković
  • Kontakt telefon: +381602244556
  • E-mail adresa: sladjana.andjelkovic@gef.bg.ac.rs
  • Konsultacije: http://stari.gef.bg.ac.rs/wp-content/uploads/Konsultacije-jesenji-2021-22.pdf

dr Slađana D. Anđelković

Izbor u zvanje redovnog profesora: (2018.)  Univerzitet u Beogradu, Geografski fakultet –  uža naučna oblast Pedagogija. Izbor u zvanje vanrednog profesora: (2013.) Univerzitet u Beogradu, Geografski fakultet – uža naučna oblast Pedagogija. Izbor u zvanje docenta: (2008.)  Univerzitet u Beogradu, Geografski fakultet – uža naučna oblast Pedagogija. Istraživač na projektu „Modeli procenjivanja i strategija unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji“ (179060), koji finansira Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije. Autor dve naučne monografije,  koautor dve hrestomatije, dva praktikuma za studente i preko 90 naučnih radova publikovanih u prestižnim međunarodnim i nacionalnim časopisima i zbornicima. Oblast istraživanja: Vaspitanje i obrazovanje za održivi razvoj, obrazovni turizam, savremeni problemi obrazovanja nastavnika, učenje i poučavanje van učionice. Član komisije Ministarstva prosvete za reformu inicijalnog obrazovanja nastavnika (2019-2020). Aktivno učestvuje u razvoju kurikuluma obrazovanja nastavnika na nastavničkim fakultetima: (Geografija, Hemija, Fizika i Matematika), kroz kreiranje kurseva iz grupe pedagoških predmeta. Recenzent  više naučnih monografija, recenzent u dva međunarodna časopisa, član jednog međunarodnog uređivačkog  odbora časopisa, član naučno-programskih skupova u zemlji i inostranstvu. Stručni saradnik  i recenzent  udžbenika i priručnika za nastavnike. Autor i voditelj četiri programa stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovanju od strane ZUOV-a, (na temu vaspitanja i obrazovanja za održivi razvoj i savremene nastavne strategije) 2018-2021.

 

Radovi

  1. Anđelković, S. (2018). Vaspitanje i obrazovanje za održivi razvoj: učenje i poučavanje van učionice. [Education for sustainable development: learning and teaching outside the classroom] Beograd: Geografski fakultet, Univerzitet u Beogradu. ISBN 978-86-6283-057-9;  COBISS.SR-ID 262838284
  2. Anđelković,S., Stanisavljević Petrović, Z. (2013). Škola i neformalni obrazovni konteksti, Beograd: Univerzitet u Beogradu, Geografski fakultet. ISBN 978-86-6283-007-4, COBISS.SR-ID 198861580
  3. Anđelković, S., Dedjanski, V., Pejić, B. (2018). Pedagogical benefits of fieldwork of the students at the Faculty of Geography in the light of the Bologna Process. Journal of Geography in Higer Education. Vol. 42(1), 110-125.ISSN: 14661845  https://doi.org/10.1080/03098265.2017.1379058;
  4. Anđelković, S (2016). Osnovnoškolska nastava jestastvenice u Srbiji: od 1844. godine do kraja 19. veka. Zbornik Matice srpske za društvene nauke, god. LXVII, br. 157–158 (3/2016),  561-575; ISSN 0352-5732; UDC373.3/.4:37(497.11)”18” https://doi.org/10.2298/ZMSDN1658561A
  5. Anđelković, S. Stanisavljević Petrović, Z (2013). Učenje i poučavanje van učionice – Ambijentalna nastava, Nastava i vaspitanje, 1,LXII, 39-52, UDK 37; ISSn 0547-3330 UDK za rad – 371.39:37.026; 371.3::379.831
  6. Anđelković, S., Vračar, M. (2018). Preservation of National Culture and Tradition in Schools in Serbia: Current State and Prospects for Development, in: M. Lončar-Vujnović (ur.)  Science Beyond Boundaries 3 – Thematic Collecction of Papers of International Significance, (139-154). Kosovska Mitrovica: University of Priština, Faculty of Philosophy. UDK 37.03-057.874  37.014.5 ISBN 078-86-6349-105-2
  7. S. Anđelković,  (2015). Ambijentalna nastava u funkciji vaspitanja i obrazovanja za održivi razvoj, u: S. Stanković, D. Filipović, S. Đurđić (ur.): Dostignuća, aktuelnosti i izazovi geografske nauke i prakse – Zbornik radova sa 4. Srpskog kongresa geografa sa međunarodnim učešćem, (137-143). Beograd: Geografski fakultet, Univerzitet u Beogradu, ISBN: 978-86-6283-033-3

Angažovanje u nastavi

Pedagogija sa didaktikom
Komunikacija u nastavi i školska klima

Članstvo u inostranim i domaćim asocijacijama

Član međunarodnih i nacionalnih organizacija iz oblasti Pedagogije i obrazovanja. Član Katedre za metodiku i didaktiku nastave Geografskog fakulteta, član Instituta za geografiju i Veća doktorskih studija Geografskog fakulteta.