Проблеми и тенденције савременог развоја туризма

Циљ предмета је упознати студенте са геопростором и његовим карактеристикама, који представљају потенцијални ресурс за развој туризма. Да би то постало и стварност, неопходно је сагледати перспективе развоја светског туризма, али уважити и његове актуелне проблеме и трендове.

Дефинисати и тржишно валоризовати потенцијале за развој туризма, интегришући ову делатност у укупан привредни развој на националном и глобалном нивоу.

Одређење друштвеног и економског значаја развоја туризма у различитим геопросторима – проблеми и тенденције; Ресурси будућег развоја туризма у глобалном окружењу (природно-еколошки, антропогени, материјални, информационо-технолошки, људски ресурси). Фактори развоја туризма (очување еколошко-туристичких потенцијала, јачање материјалних фактора развоја, адекватан планско-организациони оквир за развој туризма, развој нових облика туризма). Концепт одрживог развоја у туризму; Индикатори одрживог туризма.

F.Vellas, L. Becheler: International Tourism, Macmillan business,London 2004
C. Cooper, J. Fletcher, D. Gilbert, S.Wanhill: Tourism, principles and Practice, Longman, London, 2005.
S. Štetić: Turistička geografija Srbije, Beograd 2007.
Ж. Јовичић: Туризам Србије, "Туристичка штампа", Београд, 2002.
Ј. Ромелић: Туристичке регије Србије, ПМФ, Нови Сад, 2008.
С. Станковић: Туризам Србије, СГД, Београд, 2002.

Interest in Faculty of Geography?

Get the brochure in electronic format