Образовање за одрживи развој

  • Level of study Мастер академске студије
  • Teacher: Ph.D. Slavoljub Jovanović
  • Subject status: Изборни
  • ECTS: 9
  • Number of classes: 3+0

Разумевање појма, концепта и принципа одрживог развоја. Развијање холистичког погледа на свет кроз схватање интер и интра генерацијске праведности

Развијање компетенција за разумевање, планирање, извођење и вредновање васпитно образовног рада за одрживи развој

Улога образовања у реализацији стратегије одрживог развоја; Образовање за одрживи развој код нас и у свету (анализа наставних планова и програма за основну и средњу школу, искуства, пројекти...). Улога младих у решавању глобалних еколошких проблема; Еколошка свест младих (развој: знања, ставова и навика); Шта деца треба да добију, а шта реално добијају у школи у погледу образовања за одрживи развој; Активно учење у концепту образовања за одрживи развој (методе, организација, приступи).
Практична настава: Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад
Одрживи развој и процеси модернизације; Одрживи развој као стил живота; Промене у култури; Улазница за квалитетнији начин живота; Искуства других земаља у примени образовања за одрживи развој; Имплементација образовања за одрживи развој у оквирима актуелних наставних програма у основној и средњој школи; Заступљеност садржаја из области заштите животне средине у савременим уџбеницима за основне и средње школе; Стандарди образовања за одрживи развој (у домену знања, ставова и навика); Структуирање садржаја (биодиверзитет копнених и водених животних области на Земљи, ланац исхране, угрожавање биљних и животињских врста, значај заштите шума, облици заштите природе, квалитет ваздуха који удишемо, зашто и како штедети воду у кући?, земљиште је наше богатство, проблеми животне средине великих градова, последице пораста броја становника на планети, наша заједничка прошлост и садашњост, управљање отпадом и рециклажа, учинити индустрију зеленијом, учинити саобраћај зеленијим, органска храна, еко-туризам, извори енергије и потреба за њеном уштедом, обновљивост и рационална употреба сировина, климатске промене, киселе кише, уништавање озонског омотача, будућност наше планете-превазилажење проблема, како живети здраво?, потрошачке навике као фактор очувања животне средине);

Активно учење, Министарство просвете и спорта Р Србије, Институт за психологију, Министарство за просвету и науку Црне Горе, Београд.; Glynis Cousin & Mick Healey: Pedagogic Research Methods in Geography Higher Education, Journal of Geography in Higher Education, Vol.27. No 3. 341/347, November 2003. Christine Drennon: Teaching Geographic Information Systems in a Problem-Based Learning Environment. Journal of Geography in Higher Education, Vol.29. No 3. 385/402, November 2005.; Група аутора (1995): Зелени путокази, Приручник за еколошко образовање васпитача и учитеља, Дечја установа ″Врачар″, Београд.

Interest in Faculty of Geography?

Get the brochure in electronic format